Vandage hew as un stel actieve vieftig plussers het wessen van Zeeuws-Vlaanderen en België onveilig emaakt met de electrische fietse. Wie bint begönn in Nieuwvliet en bint vandoar via Cadzand en het Zwin duurefietst noar Knokke in België. Doarnoa noar Sluis in Nederland woer wieleu un lichte lunch hebt enuttigd (stoete) in un plaatselijk restaurant. Het hele stadje is innericht op toeristen (vuural Belgen) en ie strukelt dan ok oawer de terrasjes. Vervolgens bi’w wier op de fietse sprungn en bi’w efietst noar Aardenburg, het ooldste stadje van Zeelaand. Dit is un oold Hanzestadje dat vrogger heel wat belangrieker en grötter was dan nò. Helaas wörn het duur de concurrentie oet Gent à in 1383 met de groond gelieke maakt. Die Belgen köj ok neet vertrouwn… Ok in de tachtigjarige oorlog is ter fleenk evöchen. Doarnoa wörn het rustig en dommeln het stadje veerder de teangnwoordige tied in. Alleanig in Tween Wereldoorlog is ter völle kapoteschötn, net zoas in de res van Zeeuws-Vlaanderen. Noar Aardenburg bi’w un gloepensen eane wier teruggefietst noar Nieuwvliet. Het was aarg makkelijk daẃ trapondersteuning harn, vuural umdaw de hele weg teangnweend harn (dat he’k aaltied op de fietse).
Wat mie vuural opväl is dat er zovölle geschiedenis is in Zeeuws-Vlaanderen. Zie hebt hier heel völle mettemaakt in de Tachtigjarige Oorlog. Hier lean namelijk de linies van de Noordelijke Nederlanden (Staatsen) en de Zuidelijke Nederlanden (Spaansen). Dus hier wörn fleenk evöchen, wörn diekn duurestökn um het laand oonder water te loatn loopn, wörn stukke laand innepolderd, wörn forten ebouwd, worn steden veroverd en goat zo mear duur. Doar was hier ok völle mear welvaart en handel (Antwerpen, Brugge, Gent, Sluis). Dan was het bie oons in Twente mear un heanig spul tusken het bos en moeras…


