Dag 56 – Het Droste-effect

Het Droste-effect is een visueel effect, waarbij een afbeelding een verkleinde versie van zichzelf bevat. Voor de verkleinde afbeelding geldt weer hetzelfde, enzovoort.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Droste.jpg

De term Droste-effect zou in de jaren zeventig zijn bedacht, naar aanleiding van een Droste reclameposter, door de Nederlandse journalist en dichter Nico Scheepmaker (schreef onder meer in Tubantia een dagelijkse column).

Dit effect heb ik nagemaakt met een foto van het beeldscherm. Met Photoshop vervolgens een kopie van de complete afbeelding in het beeldscherm geplaatst. Daar weer een kopie van gemaakt, geplakt, enz. Na wat knip- en plakwerk komt er onderstaande foto uit. Niet slecht gelukt….

Dag56

3 antwoorden op “Dag 56 – Het Droste-effect”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *